Thursday, September 3, 2015

අලුත් පරපුරු සෙවලයන්ගේ කොකාකෝලා සමාජවාදය

“කොකාකෝලා කොම්පැණියට විරුද්ධ කැම්පේන් එක ටිකෙන් ටික මෝඩ දිහාවකට ගමන් කරමින් තිබෙනවා. කොකාකෝලා මිලදී ගන්න එපා කියන තැනටයි අන්තිමට සමාජ ක්‍රියාව පොළඹවන්න හදන්නේ. කැළණි ගඟට විස එකතු කරන එකට විරෝධය පළ කළාට කොකාකෝලාවලට විරුද්ධ වෙන්න මට බෑ. කොකාකෝලා කියන්නේ මගේ වගේ ජීවිත පරම්පරාවකට බලපාපු සංස්කෘතියක්. ඒක නිකම්ම නිකම් බීමක් විතරක් නෙමෙයි. නිදහස ගැන, සතුට ගැන, නවීනත්වය ගැන, තාරුණ්‍ය ගැන කිසිම බ්‍රෑන්ඞ් එකකින් නිර්මාණය කරන්න බැරි වුණු දැවැන්ත සංස්කෘතික උරුමයක් කොකාකෝලාවලට තියනවා. කොකාකෝලා කියන්නේ මම නම් හුස්ම ගන්න විදිහක්.

මේක ලංකාවේ කොකාකෝලා පරිපාලනයේ වැරැද්දක්. මේක අපේ විදිහෙ වැරැද්දක්. ලංකාවේ කොකාකෝලා කොම්පැණියට ඇතුල් වෙන තැන ඉඳන්ම පූස් බෙටි ගඳයි. දියුණු බහුජාතික සමාගමක පරිසර ප්‍රතිපත්තියත් අනිවාර්යෙන් යහපත් එකක් වෙන්න ඕන. ඒක සිද්ධ වෙන්නේ තරඟකාරීත්වය ඇතුළේ. ඒකයි ධනවාදය ගමන් කරන දිශාව. ලංකාවේ කොකාකෝලා කියන බ්‍රෑන්ඞ් එක හැඩල් වෙන විදිහ වැරදියි. මගේ යෝජනාව ලංකාවේ කොකාකෝලා සමාගම වහලා දාන්න කියන එකයි. අපි කොකාකෝලා ආනයනය කරමු. වැඩියෙන් කොකාකෝලාවලට ලංවෙමු.”

ඉහත දක්වා ඇත්තේ රැඩිකල් සමාජ දේශපාලන විශ්ලේෂක ඇඳුමක් ඇඳගෙන සිටින පුද්ගලයෙකු විසින් තම ෆේස්බුක් ගිනුමේ ලියා තිබූ අපූරු සටහනකි. මේ පුද්ගලයා පසුගිය මැතිවරණයේදී ජනතා විමුක්ති පෙරමුණ දිනවීම වෙනුවෙන් අලූත් පරපුර සංවිධානයේ මාධ්‍ය සාකච්ඡාවල අසුන්ගෙන සිටි අයෙක්ද වීම විශේෂ කාරණයකි. සමාජ දේශපාලන සංවාද සෙවල වැගිරවීමේ මාධ්‍යයක් ලෙස සලකන පුද්ගලයන් පිළිබඳ කතා කිරීම නොකළ යුත්තක් වුවත් ඔහුගේ ප්‍රකාශය හුදු පුද්ගල කාරණයකට වඩා මෙරට ඊනියා විකල්ප දේශපාලනයේ හා වත්මන් ජවිපෙ දේශපාලනයේ නියම ස්වභාවය කුමක්දැයි සැකෙවින් හකුළා පෙන්වන්නකි.

කොකාකෝලා සමාගම යනු අලූත් පරපුරු පරපුටුවන්ගේ මනෝ ලෝකවල පමණක් පවතින කෙහෙල්මල් ශිෂ්ඨ ධනවාදයකට අයත් සමාගමක් නොව අතිශය අශිෂ්ඨ හා අපකීර්තිමත් ඉතිහාසයක් සහිත මිනීමරු සමාගමකි. හිංසාකාරී ලෙස ලාබ මිලට කම්කරුවන් සූරාකෑම, කම්කරු බලවේග මර්දනයට හා ඝාතනයට දායක වීම, ලෝකය පුරා බරපතල පාරිසරික හානි හා සෞඛ්‍ය ප්‍රශ්න ඇති කිරීම, ස්ථූලබව, දියවැඩියාව හා දත් රෝගවල රෝග කාරකයක් ලෙස ක්‍රියාකිරීම, එල් සැල්වදෝරය වැනි රටවල ළමා ශ්‍රමය සූරාකෑම, ආදී ක්‍රියා රැසක් පරපුටුවන්ගේ අභිමානවත් සංස්කෘතික උරුමය වූ කොකාකෝලා ඉතිහාසයට අයත්ය. ලාභ අරමුණු තකා ජර්මානු නට්සිවාදීන්ට ආධාර අනුබල ලබාදුන් මෙම කුප්‍රකට සමාගම නට්සි ග්‍රහණයට පත් අසරණ සිර කරුවන් පවා තම ශ්‍රමිකයන් ලෙස යොදාගෙන තිබේ. දකුණු අප්‍රිකාවේ සුදු වර්ගවාදයට හා අතිනත ගෙන සිටි මේ සමාගම කොලොම්බියාවේ කම්කරු අරගල මර්දනය කරන ලද්දේ එරට පාතාල කල්ලිවල පවා සහය ලබාගනිමිනි. ඒ ඔස්සේ එරට කම්කරු නායකයන් ඇතුළු හාරසීයකට අධික පිරිසක් ඝාතනය කෙරුණු අතර කොලොම්බියානු ආහාර කම්කරුවන්ගේ ජාතික වෘත්තීය සමිතිය (SINALTRAINAL) විසින් කිලර්කෝක් නැමති සංවිධානය පිහිටුවන ලද්දේද මේ තත්ත්වය පසුබිම් කර ගනිමිනි. කොකාකෝලා සමාගමේ මේ පරිසර විරෝධී මානව විරෝධී මිනීමරු ප්‍රතිපත්තිවලට එරෙහිව ලොව පුරා මතුවූ විරෝධතා වෙනුවෙන් මැදිහත් වූ ප්‍රගතිශීලී සංවිධාන හා විද්වතුන් ප්‍රමාණය අති මහත්ය.

එසේ වුවද ලංකාවේ ඛේදජනක අලූත් පරපුරට මෙන්ම ඒ අලූත් පරපුර ඔස්සේ ඡන්ද වැඩිකරගත හැකි යැයි සිතූ නූතන ජනතා විමුක්ති පෙරමුණට අනුව කොකාකෝලා යනු දියුණු ධනවාදයට අයත් ඉතා ශිෂ්ඨ සම්පන්න සමාගමක් විය යුතුය. දෙදාස් පන්සිය වසරක ඊනියා සංස්කෘතික උරුමය යනු කථිකාමය වශයෙන් ගොඩනංවන ලද අධිපති මතවාදයක් වන අතර ඒ සියල්ලට වඩා දැවැන්ත ප්‍රෞඩ සංස්කෘතික උරුමය වන්නේ කොකාකෝලාය. සෝවියට් දේශයේ ඒකාධිපති රෙජීමය පෙරළා දැමීමට එරට තරුණයන් ජවය සපයා ගන්නා ලද්දේද කොකාකෝලා පානයෙනි. ජාතිවාදයෙන් ආගම්වාදයෙන් තොර නූතන දියුණු ධනවාදය පරිසරයට ඉතා හිතකර ලෙස කොකාකෝලා නිශ්පාදනය කරයි. කැළනි ගඟේ ප්‍රශ්නය එම සමාගමේ ප්‍රශ්නයක් නොව අපේ ප්‍රශ්නයකි. පසුගාමී ලංකාවේ පිහිටවූ විට කොකාකෝලා කොම්පැනිය වුවද පූස් බෙටි ගඳ ගසයි. එය සීමාන්තික සිංහල බෞද්ධ ජාතිකවාදයේ අර්බුදයක් විය හැකිය. ඒ නිසා ලංකාවේ සමාගම වසා දමා පිටරටින් කොකාකෝලා ආනයනය කළ යුතුය. ලෝකයේ වෙනත් රටවල ගංගාවලට වස යොදා හෝ පසුගාමී ලාංකීය වැසියන්ට කොකාකෝලා පෙවිය යුතුය. ඔවුන්ට නවීනවීමට ඇති ලොකුම බාධාව වන්නේ කොකාකොලා නැති වීමය. නූතන ශිෂ්ට ධනවාදයෙන් වත්මන් ලෝකයට කිසිදු තර්ජනයක් නැත. මිනිස් සංහතිය හමුවේ ඇති බියකරුම තර්ජනය සිංහල බෞද්ධකම හා සිංහලයන්ගේ සංස්කෘතික ඒකමානීයත්වයයි.

පරපුටුවන්ගේ කතාවේ සාරාංශය එසේය. ඇත්තෙන්ම මනුෂ්‍යයෙකුට තියා තිරිසනෙකුටවත් මේසා අමන සහ තකතීරු විය හැකිදැයි යමෙකුට සිතිය හැකි වුවද මෙය හුදු අහම්බයක් හෝ ඒක පුද්ගල මතවාදයක් හෝ නොවේ. කොකාකෝලා වන්දනා කරන අලූත් පරපුර යනු දාර්ශනික සුදු රෙදි ඇඳගත් අපරාධකාරී පියවරුන්ගේ නියම පාදඩ ස්වරූපය කුමක්දැයි මෝඩ ලෙස රටට කෑ ගසා කියන පව්කාර දූ පුතුන්ගේ කල්ලියකි. මද්දුම බණ්ඩාර හුජ්ජ කොල්ලෙක් යැයි මොරගැසීමෙන් සමාජ අවධානය පතන වැඩුනු තරුණයන්ගේ මානසික අනාථභාවය අප වටහාගත යුත්තේ කෙසේද? කාලයක් තිස්සේ මෙරට ශාස්ත්‍රීය ක්ෂේත්‍රය අවල කෙලිබිමක් බවට පත්කරගෙන සිටි අනුකාරක උගතුන්ගේ සැබෑ ස්වරූපය මේ මොංගල් දරුකැල විසින් රටට නිරාකරණය කරමින් සිටිති.

රනිල් ශිෂ්ට ලිබරල් නායකයෙක් ලෙස පෙනෙන මේ මොංගල් දරුවන්ට කොකාකෝලා සමාගම දියුණු ධනවාදයේ ශිෂ්ට වෙළඳ ආයතනයක් ලෙස පෙනීයාම පුදුමයක් නොවේ. දුටුගැමුණු යුධවාදී මිනීමරුවෙකු වන මේ පිරිසට ප්‍රභාකරන්ගේ ශුක්‍රාණූවලින් පවා මානව හිතවාදයේ ගුණ සුවඳ විහිදෙයි. කණගාටුවට කාරණය වන්නේ මේ මොංගල් දරුවන් වත්මන් ජනතා විමුක්ති පෙරමුණේ ආධාරකරුවන් වී සිටීමය. නමුත් මෙවන් පුද්ගලයන්ගේ ආධාරය හිමිවීමම සමාජ දේශපාලන ව්‍යාපාරයක විනාශයේ පරම පෙර නිමිත්ත බව අප විසින් පෙන්වා දී ඇත්තේ අද ඊයේ නොවේ. ජවිපෙ මෙවර ප්‍රතිපලය විසින් ඒ තක්සේරුව නැවත වරක් සනාත කොට ඇත.

ඉසුරු ප්‍රසංග

කොකාකෝලා සමාගමට එරෙහිව ලෝකය පුරා නැගෙන විරෝධය












0 comments:

Post a Comment